Volvo Trucks ja SEK yhteistyöhön

Nicolas Prieto

Volvo Finland Ab:n kuorma-autoliiketoiminta on valinnut SEKin brändäys- ja konseptointikumppanikseen. Vuodenvaihteessa käynnistynyt yhteistyö alkoi tuotebrändiuudistuksella. Uudistuksen myötä markkinajohtaja Volvo Trucks tarjoaa entistä parempia ratkaisuja kuljetusyrittäjien liiketoiminnan kehittämiseen.

Volvo Finland Ab:n loppuvuodesta 2018 toteuttaman kilpailutuksen tavoitteena oli löytää sekä tuotebrändiuudistuksen tekijä että markkinointiviestinnän kumppani. SEK erottui joukosta monipuolisen osaamisensa ja loppuasiakaslähtöisen ajattelunsa ansiosta.

Yhteistyö alkoi Volvo Pro -kuorma-autojen brändin uudistuksella. Työn tulokset lanseerattiin Kuljetus-Logistiikka 2019 -messuilla Helsingin Messukeskuksessa 9.–11.5.2019. 

Volvolla on vahva globaali brändi ja tunnettuus, jonka ytimessä ovat Volvon arvot eli laadukkuus, turvallisuus ja ympäristöystävällisyys.
– Logistiikassa jokainen markkina-alue on aina omanlaisensa, ja siksi Volvo panostaa paljon lokalisointiin. Suomalaisen kuljettamisen erityispiirteitä ovat muun muassa vaativat olosuhteet ja muita Euroopan maita merkittävästi kookkaammat ajoneuvoyhdistelmät. Meillä ajetaan suuria kuormia kovissa keleissä, ja siinä missä tehtaamme vastaa suomalaisten asiakkaiden tarpeisiin huippuosaamisella ja jatkuvalla tuotekehityksellä, myös markkinointimme tulee vastata niihin kysymyksiin, jotka nousevat esiin keskusteluissa asiakkaidemme kanssa, kertoo Volvo Finlandin markkinointijohtaja Christoffer Lundén.

Vakuuttavaa kasvua

Volvo Trucks menestyi erinomaisesti vuonna 2018 ja oli viime vuoden markkinajohtaja. Volvon osuus Suomen kuorma-autokannasta kasvoi mahdollistaen Volvon koko Suomen laajuisen huoltoverkoston kehittämisen ja entistä paremmat palvelut asiakkaille. 

– Kuorma-autoala elää kasvuvaihetta. Tavaravirrat vahvistuvat, ja kasvualoille tyypilliseen tapaan horisontissa siintää jo työvoimapula. Vastaamme hyvistä kuljettajista käytävään kilpailuun luomalla autoistamme hyviä työpaikkoja. Volvon tehtävä on tukea kuljetusyritysten kasvua ja luoda tehokkaan, tuloksellisen toiminnan edellytyksiä asiakkailleen, jotka puolestaan pitävät koko Suomen pyörät pyörimässä, Lundén korostaa.

– SEK vakuutti meidät luovuuden ja datan yhdistelmällä eli suomalaisen logistiikka-alan ja kuljetusyritysten liiketoiminnan ymmärtämisellä. SEK on monipuolinen ja perinteikäs bränditalo, joka hallitsee kaikki modernin markkinoinnin osa-alueet designista analytiikkaan.


Vahvasta arvopohjasta käsin

SEKin asiakkuusryhmäjohtaja Sanna Kaartinaho arvostaa Volvon tinkimätöntä kehitystyötä, korkeaa laatutasoa ja syvälliseen asiakasymmärrykseen perustuvaa lähestymistapaa.

– Volvo on luotettava ja teknisesti edistyksellinen, yhtä aikaa moderni ja perinteikäs toimialansa suunnannäyttäjä. Meitä SEKissä puhuttelee etenkin se vahva arvovetoisuus, joka näkyy Volvon satsauksina turvallisuuteen ja ympäristöystävällisyyteen.

Tuore yhteistyö kattaa Volvo Finlandin brändäyksen ja konseptoinnin strategisesta suunnittelusta monikanavaisiin toteutuksiin. Volvo Finlandin sisältömarkkinointiyhteistyö Nordic Morningin kanssa jatkuu kuten tähänkin asti ja näkyy jatkossakin muun muassa Volvo Visiitti -asiakaslehden muodossa.

Lisätietoja:

Christoffer Lundén, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Volvo Finland, +358 40 767 2133, christoffer.lunden@volvo.com

Sanna Kaartinaho, asiakkuusryhmäjohtaja, SEK, +358 40 738 7382, sanna.kaartinaho@sek.fi


Volvo Trucksmyy asiakkailleen kuorma-autoja ja kuljetusten kokonaisratkaisuja. Yritys tarjoaa täyden tuotevalikoiman keskisuurista raskaisiin kuorma-autoihin, ja maailmanlaajuisesti sillä on vahva 2 100 toimipisteen verkosto yli 130 maassa. Volvon kuorma-autoja valmistetaan 15 maassa ja vuonna 2018 Volvo toimitti maailmanlaajuisesti 127 000 kuorma-autoa. Volvo Trucks kuuluu Volvo Group -yhtymään, joka on maailman suurimpia kuorma-, linja- ja maansiirtoautojen sekä meri- ja teollisuusmoottorien valmistajia. Volvo Group tarjoaa myös kokonaisvaltaisia rahoitus- ja palveluratkaisuja. Volvo Trucksin työ perustuu yhtiön perusarvoihin, jotka ovat laatu, turvallisuus ja ympäristö. www.volvotrucks.fi

SEKon luova talo, jossa työskentelee 120 intohimoista markkinoinnin, mainonnan, viestinnän, designin ja analytiikan huippuammattilaista. Meitä yhdistää rohkeus tavoitella parempaa tulevaisuutta yhdessä asiakkaidemme kanssa. Luovuuden ja tiedon avulla teemme tästä totta.

Kuva:

Volvon ja SEKin tiimin ensimmäinen yhteinen lanseeraus eli Volvo Pro -kuorma-autojen brändiuudistus on jo esitelty Kuljetus-Logistiikka 2019 -messuilla.

Vasemmalta oikealle copywriter Janne Vahvaselkä, tuotepäällikkö Mikko Aules, luova johtaja Matti Pentikäinen, myyntijohtaja Reino Manninen, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Annika Martas, markkinointi- ja tapahtumakoordinaattori Laura Ristolainen, projektijohtaja Maria Sjövik, AD Miika Saksi, markkinointi- ja viestintäjohtaja Christoffer Lundén ja asiakkuusryhmäjohtaja Sanna Kaartinaho. 

Nicolas Prieto

Nicolas Prieto

Nicolas Prieto

nicolas.prieto@sek.fi

Saattaisit pitää myös näistä