SEKille kolme finaalipaikkaa the SABRE Awards - kilpailussa ja voitto - SEK

05.05.2022
Uutiset

SEKille kolme finaalipaikkaa the SABRE Awards – kilpailussa ja voitto

SEK on saanut kolme finaaliehdokkuutta kansainvälisessä viestinnän The SABRE Awards -kilpailussa sekä jo yhden voiton The IN2 SABRE Awards -lisäkategoriassa. Voitokkaat kisatyöt on tehty Zalandolle, Ponsselle, Visit Finlandille ja Abloy Oy:lle.

SABRE Awards EMEA on kansainvälinen kilpailu, jossa palkitaan vuosittain parhaita viestinnän kampanjoita Euroopasta, Afrikasta ja Lähi-idästä. Kisassa arvioidaan muun muassa kampanjoiden strategista suunnittelua, luovuutta, rohkeutta ja tuloksia.

Vuoden 2022 shortlistalla on yli 400 kampanjatyötä, jotka valittiin yli 2000 työn joukosta. Kisan järjestäjä Paul Holmes toteaa, että taso on ollut kovempi kuin koskaan aiemmin.

– Meidän ja kilpailijoiden huikea menestys näin kovatasoisessa kisassa on merkittävää. Se kertoo suomalaisesta viestintäosaamisesta. Olen katsonut viestintämaailmaa 20 vuoden työurani ajan. Iloitsen suuresti sitä, miten viestintä on noussut strategiseksi työkaluksi johtamisessa, brändin rakennuksessa, ilmiöiden luomisessa ja muutoksen tekemisessä. Se näkyy tässäkin kisassa, pohtii SEKin viestintäyksikön liiketoimintajohtaja Tiina Hosiokoski.

Finaalipaikan saivat kolme työtä:

1. Zalandon Vapauden vaatekaappi -kampanja nosti esiin LGBTQI+ edelläkävijöitä ja heidän tarinoitansa tyylistä. Kampanjassa Pride -pioneerit pukeutuivat vaatteisiin, joihin he olisivat halunneet pukeutua aikana, kun se oli tabu.
Lue lisää: https://sek.fi/tyot/pukukoodi-vapaus/

2. Ponssen Scorpion-harvesterin lanseerauskampanja esitteli maailmalle uuden sukupolven metsäkoneen. Näyttävä lanseeraus tavoitti globaalin yleisön ja täysin uusia markkina-alueita.
Lue lisää:https://sek.fi/tyot/ponsse-scorpion-harvesterin-lanseeraus/

3. Visit Finlandin Say it with Santa -kampanja auttoi ihmisiä ympäri maailmaa välittämään jouluterveisiä läheisillensä joulupukin kautta. Näin matkailun edistämisestä vastaava järjestö onnistui pitämään Suomen turistien mielissä pandemia-ajan matkustuskiellosta huolimatta.
Lue lisää: https://sek.fi/tyot/say-it-with-santa/

Voitto The IN2 SABRE Awards -kategoriassa:

1. Abloy Oy:n Securing Greatness -kampanja palkittiin maksetusta sisällöntuotannosta. Sisällöissä nostettiin esille tunnettuja ja arvokkaita rakennuksia, joita Abloy turvaa ympäri maailmaa.
Lue lisää: https://sek.fi/tyot/abloy-securing-greatness-2/

Tutustu SABRE Awards 2022 -shortlistaan täältä.
Tutustu IN2 SABRE Awards 2022 -kunniamainintoihin tästä.

Jaa juttu:

Luitko jo nämä?

Lähimmät kumppanimme: INGO (Tukholma), UNCLE GREY (Kööpenhamina) ja TRY (Oslo)