14.04.2021
Uutiset

SEK vahvistaa luovaa johtoaan

Uusia huippuja ja pitkän linjan osaajia nostetaan vastuutehtäviin

SEK panostaa uusilla nimityksillä ja rekrytoinneilla luovaan työhön ja sen johtamiseen. Yhtiö on laajentanut palvelujaan sekä kehittänyt luovaa kulttuuriaan ja iskukykyä. Tulevaisuudessa kansainvälisen Grey-ketjun fuusio AKQAn kanssa avaa ennennäkemättömiä mahdollisuuksia.

SEKissä on jo vuosia rakennettu innovatiivista kulttuuria, jossa korostuvat ketteryys, uudet toimintamallit ja ihmisten hyvinvointi. Samalla on luotu pohja laaja-alaiselle markkinointitekemiselle. Nyt työ kantaa hedelmää ja kasvun tiellä oleva yhtiö panostaa luovuuteen rekrytoimalla ja nimittämällä uusia luovia johtajia.

– Olemme voittaneet useita isoja kilpailutuksia viimeisen vuoden aikana. Jokaisessa asiakkuudessa on nyt henkilö, joka keskittyy johtamaan luovaa ajattelua ja tekemistä. Näin palvelemme asiakkaitamme entistä paremmin, kertoo SEKin toimitusjohtaja Jaakko Rantala.

Asiakkuudessa luovan johtajan rooli on keskeinen. Asiakkaan toimintaympäristöön ja yritystoimintaan keskitytään syvällisesti ja brändiä rakennetaan systemaattisesti. Systemaattisuus korostuu myös luovan työn johtamisessa.

– Luovuus on tässä työssä se kaiken ydin. Sillä herätetään tunteita ja ajatuksia jajopa muutetaan yhteiskuntaa. Näkemyksellisyys vie meitä vauhdilla eteenpäin, Rantala kuvailee.

Uusia kasvualueita ja kansainvälistä osaamista

SEK on maineikas toimija ja yksi Suomen suurimmista. Näin on ollut jo 85 vuodenajan. Asiakkaiden tarpeet ovat vuosikymmenten aikana muuttuneet, ja mainonta on käsitteenä jo liian suppea. Tänä päivänä SEK on luova bränditalo, joka tarjoaa kaiken sen, mitä asiakkaat haluavat yhden katon alta ostaa.

– Ala kehittyy jatkuvasti ja digitalisaation mahdollisuudet kasvavat entisestään. Olemme kehittäneet brändi- ja muotoilutuotettamme vastaamaan uuden ajan design-haasteisiin. Tätä samaa visiota rakentaa ja tukee myös uudet kansainväliset suhteemme, Rantala kertoo.

SEKin sydän on vahvasti kotimaassa, sillä Salomaan perhe omistaa yhtiöstä 77,5 prosenttia. Loput 22,5 prosenttia omistaa kansainvälinen Grey-ketju, joka on parhaillaan fuusioitumassa arvostetun kansainvälisen palvelumuotoiluyritys AKQAn kanssa.

– Odotamme innolla uudistusta, ja olemme jo käynnistäneet ensimmäisiä yhteisiä projekteja. Yhteistyön kautta pystymme tuomaan asiakkaillemme jotain sellaista, mitä ei ole ennen nähty. AKQA on näyttänyt maailmalla tietä sille, mitä brändin kehittäminen laajasti ajateltuna voi olla – perinteisen markkinoinnin ja mainonnan lisäksi. Fuusion myötä syntyy yhdistelmä maailmanluokan luovuutta, tuloksellisuutta ja teknologiaosaamista, Rantala summaa.

Luovan johdon nimitykset SEKissä vuonna 2021

Annu Terho, Creative Director, aiemmin Senior Creative SEKissä
Heli Roiha, Creative Director, aiemmin Senior Creative SEKissä
Jarno Luotonen, Executive Creative Director, aiemmin Creative Director SEKissä
Kimi Issakainen, Creative Director, aiemmin Senior Creative SEKissä
Lauri Gran, Creative Director, aiemmin Creative TBWAssa
Matti Pentikäinen, Executive Creative Director, aiemmin Creative Director SEKissä
Sebastian Hurmerinta, Creative Director, aiemmin Creative Director Werkligissä
Suvi Lähde, Executive Creative Director, Aiemmin Creative Director SEKissä

Jaa juttu:

Luitko jo nämä?

Lähimmät kumppanimme: INGO (Tukholma), UNCLE GREY (Kööpenhamina) ja TRY (Oslo)