Proof Advisory on Salomaan uusi kaupallistamisen kumppani B2B-yrityksille

Nicolas Prieto

Salomaan yhtiöperheeseen, johon myös SEK kuuluu, perustetaan uusi yhtiö. Proof Advisory keskittyy B2B-yritysten kaupallistamiseen, tuotteistamiseen, kansainvälistymiseen, myyntiin ja markkinoille vientiin.

Idea Proofin perustamisen taustalla on lukuisissa suomalaisissa tutkimuksissa havaittu ilmiö: suomalaisyritykset ovat maailmanluokkaa tutkimuksessa ja kehittämisessä, mutta innovaatioiden kaupallistamisessa emme ole vielä maailman huipulla.

Proof tuottaa tietoa kohdeasiakkaista ja -markkinoista ja heidän päätöksenteostaan sekä jalostaa tutkimus- ja kehitystyön tuloksia yhdessä toimeksiantajien kanssa kaupallisiksi konsepteiksi. Yhtiö suunnittelee ja toteuttaa markkinoille viemiseen liittyviä toimenpiteitä ja ansaintamalleja sekä mittaa, analysoi ja optimoi myynnin ja markkinoinnin panostuksia.


Kaikki mukaan kansalliseen tavoitteeseen

Aloittavaan tiimiin on koottu maan parasta osaamista kaupallistamisprosessin eri vaiheisiin. Proofin hallituksen puheenjohtajana ja vt. toimitusjohtajana aloittaa Salomaa Yhtiöiden toimitusjohtaja Antti Kärävä

– Ensisijainen tavoitteemme on auttaa suomalaisia yrityksiä tekemään kaupallistamisesta keskeinen menestystekijä. Asia on todella tärkeä koko maan kannalta. Siksi teemme ehdotuksen kansalliseksi tavoitteeksi: Suomi nostetaan kaupallistamisessa maailman kymmenen parhaimman maan joukkoon vuoteen 2030 mennessä. Tähän tarvitaan mukaan menestyksennälkäisiä yrityksiä, oppilaitoksia, poliittisia ja ei-poliittisia kaupallisia vaikuttajia, mediaa ja kaikkia, joille Suomen menestys on tulevaisuudessa sydämen asia, Kärävä sanoo.

Proofille haetaan parhaillaan avoimella haulla toimitusjohtajaa, jonka on määrä aloittaa tehtävässään marraskuun aikana.

Proof istuu luontevasti osaksi Salomaan kiihtyvää kasvutarinaa. Yhtiöperheen liikevaihto kasvoi elokuussa päättyneellä tilikaudella 10,5 prosentilla 217,2 miljoonaan euroon.

Salomaa on alansa suurin suomalainen yhtiöperhe, jonka asiantuntemus kattaa kaikki markkinoinnin ja viestinnän osa-alueet. Yhdistelmä luovuutta, dataa ja teknologiaa. Salomaan yhtiöitä ovat SEK, Dagmar, KASKI Agency, Proof, Quru ja Voitto. Henkilöstöä on lähes 400.

Nicolas Prieto

Nicolas Prieto

Nicolas Prieto

nicolas.prieto@sek.fi

Saattaisit pitää myös näistä