10.05.2021
Blogi

Moninkertaisesti palkittu Lauri Gran SEKiin luovaksi johtajaksi – ”Luvassa on hienoja juttuja!”

Lukuisia mainosalan palkintoja urallaan voittanut Lauri Gran aloitti alkukeväästä SEKissä luovana johtajana. Aiemmin urallaan esimerkiksi Helsingin Sanomien Land of Free Press -tempauksen sekä S-Marketin Suomen suurin luomukauppa -kampanjan taustalla vaikuttaneella Laurilla on takanaan jo yli 10 vuotta markkinointialalla.

Tervetuloa taloon, Lauri! Miten päädyit SEKiin?

SEK on alalla arvostettu, pitkän linjan luova bränditalo, jossa mahdollisuudet ovat hienot. SEKillä tuntuu tällä hetkellä olevan kova meininki päällä ja halusin ehdottomasti siihen mukaan. Luvassa on hienoja juttuja!

Nyt, kun olet jo hetken ehtinyt olla talossa, miltä luova työ SEKissä sinun silmiisi näyttää?

Takanani on nyt kolme ja puoli viikkoa sekkiläisenä, mutta tuntuu siltä kuin olisin ollut talossa paljon pidempään – sen verran tervetulleeksi olen tuntenut oloni ja päässyt hyvin töiden kimppuun. SEKissä on valtava määrä osaavia ihmisiä ja erilaisia taitoja. Tavoitteena itselläni olisi kannustaa ihmisiä tuomaan omia ideoitaan esiin vielä entistäkin vahvemmin. Kaikkein parhaat työt syntyvät usein juuri proaktiivisen ideoinnin kautta. Näen, että SEK on tällä hetkellä menossa juuri oikeaan suuntaan.

Miltä luovan työn taso ylipäänsä näyttää tällä hetkellä Suomessa?

Suomalainen luova työ on tällä hetkellä paremmalla tolalla kuin pitkään aikaan. Suomalaista osaamista arvostetaan maailmalla valtavasti ja töitä tehdään kansainvälisestikin korkeilla standardeilla. Budjetit meillä ovat usein kansainvälisesti vertailtuna melko pieniä, mikä osaltaan pakottaakin käyttämään enemmän luovuutta. Valitettavan usein törmätään kuitenkin klassiseen suomalaiseen ongelmaan: omaa työtä ei ehkä aina osata myydä parhaalla mahdollisella tavalla. Tähän pitäisi saada muutos.

Olet omalla urallasi tehnyt paljon vastuullisuuteen liittyviä töitä. Miten vastuullisuus näkyy tällä hetkellä luovassa työssä?

Vastuullisuus on tänä päivänä läsnä kaikessa. Voisi sanoa, että 75 prosenttia kaikista briiffeistä liittyy tällä hetkellä tavalla tai toisella vastuullisuuteen. Vastuullisuudesta puhuttaessa vilpittömyys on tärkeää – vastuullisuuden täytyy olla aito osa yrityksen DNA:ta. Ihmiset ovat nykyisin hyvin medialukutaitoisia viherpesun ja tyhjien sanojen suhteen. Toimiston ja yrityksen täytyykin pystyä käymään avointa vuoropuhelua, jotta markkinointiviestinnästä saadaan puhuttelevaa, mielenkiintoista – ja ennen kaikkea aitoa.

Jaa juttu:

Luitko jo nämä?

Lähimmät kumppanimme: INGO (Tukholma), UNCLE GREY (Kööpenhamina) ja TRY (Oslo)