PONSSE: Scorpion-harvesterin lanseeraus

Asiakas

Ponsse

Palvelut

Kampanjat ja teot
Viestintä ja ilmiöt

Lanseeraus, joka nosti uuden Scorpionin koko maailman tietoisuuteen

Yli 50 vuoden ajan vieremäläinen Ponsse on valmistanut korkealaatuisia metsäkoneita vaativiin olosuhtaisiin kaikkialle maailmassa. Helmikuussa 2021 Ponsse toi markkinoille uuden sukupolven PONSSE Scorpion -harvesterin. Harvesterille haluttiin toteuttaa näyttävä lanseeraus, joka tavoittaa mahdollisimman laajan globaalin yleisön, myös uusilla markkina-alueilla.

Aloitimme strategisen suunnittelun kohderyhmien ja pääviestien ja -teemojen määrittelyllä. Tavoitteena oli luoda alalle ilmiö siitä, miten maailmalla voidaan hyötyä suomalaisesta huippuluokan metsäosaamisesta. Nostimme keskiöön erottavat tekijät ja yhdenmukaistimme Scorpionin tarinaa siitä, kuinka alan suunnannäyttäjä kehittyi vieläkin paremmaksi.

Kattava toimenpidesuunnitelma sisälsi tilaisuuden käsikirjoituksen, koordinoinnin, kutsun ja tiedotteen kirjoittamisen. Lisäksi valmensimme esiintyjiä paikan päällä. Laajan näkyvyyden saamiseksi aloitimme medioiden johdonmukaisen ja proaktiivisen kontaktoinnin hyvissä ajoin eri kärjillä.

Tulokset räjäyttivät pankin. Medianäkyvyyden yhteenlaskettu tavoittavuus oli yli 161 miljoonaa ja ansaitun median arvo yli 4,5 miljoonaa euroa. Somessa tavoittavuus oli 1,3 miljoonaa.

Muita töitämme

Lähimmät kumppanimme: INGO (Tukholma), UNCLE GREY (Kööpenhamina) ja TRY (Oslo)