Projekti

Valio Polar, Luonnostaan vahva

Asiakas

Valio Polar

Palvelut

Suomen toiseksi preferoiduimman juustobrändin, Valio Polarin historiaan on kuulunut aina vahva yhteys pohjoisen luontoon. Polar juustojen ainutlaatuinen maku on luonnostaan vahva mutta lempeä, ihan kuin kohtaisit jotain villiä ja voimakasta – tutussa ja turvallisessa muodossa. Miten uudistaa ikoninen brändi ja pakkaukset sen perintöä kunnioittaen?

Polar juustojen maku on yhtä uniikki kuin luonto mistä se tulee. Siksi kesytön pohjoinen luonto on alusta asti ollut Polar brändin peruskallio. Revontulet ovat leiskuneet pakkauksissa lähes aina ja tunnettu ”minähän en taivu koskaan” -musiikki on piirtänyt esiin suomalaisten sielunmaisemaa. Vaikka me elämme nykyään teknologian keskellä kaupungeissa meillä suomalaisilla on vahva luontoyhteys, jota Polar brändinä haluaa vahvistaa. Arkipäiväkin tarvitsee magiikkaa.

Miten uudistaa tunnettu brändi niin että pysytään uskollisena brändin sielulle sekä perinnölle? Polar on suomen toiseksi tunnetuin juustobrändi ja lähes jokaisella on siitä jo kokemusta tai näkemystä. Siksi suunnittelu aloitettiin brändin ytimen ja olennaisen kiteyttävällä brändistrategialla. Pakkausuudistukseen lähdettiin kuluttajien näkökulmasta, visuaalisesti pelkistämällä ja selkiyttämällä, mutta entistä informatiivisemmilla pakkauksilla, ja myös markkinointiviestinnän ideat tutkittiin tarkoin ensin kuluttajatestien avulla.

Polarin brändifilmi on kunnianosoitus puhtaalle pohjoiselle luonnolle urbaanissa ympäristössä, jossa luonnon vahvuus on meissä edelleen läsnä. Myös Polarin ikonisesta mainosmusiikista on tehty uusi elokuvallinen versio.

Aiheeseen liittyviä töitämme