Lotus Nessu

Oikeus tunteisiin

Ikoninen Lotus Nessu halusi normalisoida miesten tunteellisuutta ja luoda uutta mieskuvaa 40:nnen juhlavuotensa kunniaksi.
Insight

Tunteiden näyttäminen ei ole tasa-arvoista

Nessu on jokaisen suomalaisen tuntema brändi ja synonyymi nenäliinalle. Nenäliina puolestaan symboloi kaikkia niitä tunteita, jotka saavat meidät kyynelehtimään.

Lotus Nessun brand purpose “Care for society” yhdistää brändin luontevasti yhteiskunnalliseen keskusteluun, jota käydään modernista miehen mallista. Silti herkkyytensä kyynelin näyttävä mies on edelleen harvinainen näky. On vielä paljon matkaa siihen, että tunteiden ilmaiseminen olisi tasa-arvoinen asia kaikille tässä yhteiskunnassa.
Idea

Nessu – kaikkien tunteiden puolella

Nessu nostaa keskipisteeseen miesten tunteet ja antaa niille tilaa. Brändinä se ottaa roolin kaikkien tunteiden tukijana – jokaisella on oikeus tunteisiin. Kampanja nojaa yksinkertaistamisen voimaan eli siihen, että tunteet herättävät tunteita.
Implementation

Pääosassa miesten tunteet – ja nenäliina

Koko vuoden kampanja käynnistyi kokemuksellisella ulkomainoksella, jonka keskipisteenä olivat pysäyttävät potretit sekä niihin animoidut kyyneleet. Näyttelyinstallaation tavoin kuvien eteen jalustalle nostettu Nessu-paketti allekirjoitti kuvat ja siitä pilkistävä liina kutsui kohtaamaan kaikki tunteet. Riisuttu esitystapa jätti pois kaiken epäolennaisen.

Jäbät ja tunteet -yhteisö jatkoi tabun rikkomista podcast-jaksollaan “Miehen itku & kaikkien tunteiden näyttäminen”. Myös vaikuttajat Jani Toivola, Riku Rantala ja Dakota Robin ottivat osaa keskusteluun henkilökohtaisilla tarinoillaan onnistuen luomaan syvemmän tason aiheeseen ja tuomaan ihmisiä luontevasti sen äärelle.
Impact

Kiinni yhteiskunnalliseen keskusteluun

Ensihetkistään lähtien kampanja on onnistunut haastamaan totuttua kapeaa mieskuvaa. Siihen liittyvät vaikuttajayhteistyöt ja somemainonta ovat pysäyttäneet ihmisiä tunneavoimen miehen mallin äärelle. Ihmiset ovat lähteneet mukaan kannustavaan ja positiivista tunneympäristöä luovaan keskusteluun, jota käydään koko ajan.
SEK logo

Tilaa uutiskirje

Oy SEK Ab
John Stenbergin ranta 2
00530 Helsinki, Finland
info@sek.fi
+358 9 695 71