Kuinka lanseerata aivan uudenlaiset Fazer Street Food -tuotteet katu-uskottavasti? Brändäsimme katuruoan luomalla sille oman vahvan identiteetin, joka sai inspiraationsa autenttisesta katuruokakulttuurista. Vahva visuaalinen konsepti erottuu pakkausdesignia ja mainontaa myöten.
Katuruoka löysi tiensä kotiin: Fazer Street Food
Suomessa lanseerataan satoja uusia elintarvikkeita vuodessa. Vain murto-osa lanseerauksista onnistuu. Tämä lähtökohta mielessämme tartuimme haasteeseen.
Kaikki ruokamainonta näyttää helposti hyvin samanlaiselta, olisi se kuinka laadukasta hyvänsä. Ruokakategoriassa kilpailu on kovaa: kuluttajien näkyvyydestä kilpailevat niin brändit, bloggarit ja ravintolatkin.
Fazer Leipomot päätti tuoda uuden ruokakategorian kauppoihin: ensimmäiset tuoreet, erittäin laadukkaista raaka-aineista valmistetut Street Food -leivät parempana vaihtoehtona nykytarjontaan.
Mutta kuinka lanseerata uusi Street Food-kategoria erottuvasti ja innostavasti? Brändäsimme katuruoan luomalla sille oman vahvan konseptin, joka sai inspiraationsa autenttisesta katuruokakulttuurista.
Suunnittelimme uudelle sarjalle erottuvan, street-henkisen brändi-identiteetin ja pakkausdesignin, joka toimii kaikissa kohtaamispisteissä. Perinteisen ruokakuvaston rinnalla musta-valkoinen maailma ja tone-of-voice erottuu sekä mainonnassa että hyllyssä, jossa erottuminen on elinehto. Fazerin avulla Street Food löytää tiensä kotiin.
