Projekti

Fazer Patukat

Asiakas

Fazer Makeiset

Palvelut

Suklaapatukoiden salaiset elämät paljastuvat Fazerin kampanjassa

Fazerin suklaapatukat ovat ikonisia ja meillä kaikilla on omat suosikkimme näissä pikkuherkuissa.
Mutta miten muistuttaa kuluttajien mieleen kirjava joukko erilaisia suklaapatukoita, retropatukoista uutuustuotteisiin, joita yleensä ostetaan hetken mielijohteesta? Kukaan ei lähde ostamaan kaupasta yhtä suklaapatukkaa, ostopäätös syntyy muiden ostosten ohessa kun näet patukat. Miten markkinoida yhdessä useaa erilaista tuotetta, joilla kaikilla omat brändihistoriansa ja sloganinsa?

Ratkaisu: Päätimme luoda brändipersoonista inhimillistetyt hahmot patukoille ja paljastaa Fazerin patukoiden salaisen maailman ja mission, missä pienten patukoiden ainoa tarkoitus elämässä on päästä kaupasta ihmisen mukaan.

Jokaisen patukan persoona muodostuu niiden henkilökohtaisesta historiasta. Esimerkiksi DaCapo (musiikkitermi, uudestaan), Fazerin ensimmäinen patukka on itseään toistava vanhempi herrasmies, 70-luvulla syntynyt Susu ottaa kantaa vanhaan mainosloganiinsa, missä häntä verrataan pusuun, ihanan pehmeä Fami kokee faministisen voimaantumisen ja Kismet saa vihdoinkin sanottavansa sanotuksi. Patukat saavat olla omia erilaisia persooniaan, kuten mekin – yksi tykkää pätkiksestä, toiselle se oikea on Fazerina.

PS Konseptipresentaatio, missä Copy piirtää ja AD laulaa, oli myös sinänsä osoitus SEKin heittäytymistä viihteen maailmaan.

Kuvia työpöydältä...

...sekä ensimmäiset luonnokset!

Aiheeseen liittyviä töitämme