Fazer for Minis – Jotta lapsuus olisi aikuisten parasta aikaa

Asiakas

Fazer Leipomot

Palvelut

Brändimuotoilu
Kampanjat ja teot

Fazerin sisäisestä innovaatiokilpailusta syntynyt, uudenlainen terveellisempien välipalojen tuotesarja, ansaitsi myös aivan uudenlaisen mainonnan konseptin. Entä jos tuotteet olisivat arjessa aikuisten parhaita ystäviä ja tekisivät vanhemmuudesta ministi mukavampaa?

”Suomalaisvanhemmista lähes joka kolmas kokee huonoa omatuntoa epäterveellisten välipalojen tarjoamisesta ja 40 prosenttia haluaisi lapsilleen terveellisempiä vaihtoehtoja, jotka myös maistuisivat heille”, kertoo tuotepäällikkö Erika Aaltonen Fazerilta.

Uudenlaiselle välipalaperheelle oli selvä tilaus. Terveellisemmän tuotteen ei pitäisi näyttää tylsältä, vaan yhtä kiinnostavalta kuin sokerihuurrrettujen kilpailijoidensa. Ensin lanseerattiin murot, sipsit ja maitojuomat, joiden pakkauksien kuvituksissa seikkailivat suomalaisesta metsästä tutut eläinhahmot.

Nykyvanhemmat ovat sukupolvea joille mainoksissa murot puhuivat kun he olivat lapsia — tällä kertaa dialogi jatkuu aikuisen ja tuotteiden hahmojen välillä ja tuotteet auttavat vanhempia ratkaisemaan arjen haasteita. Jotta lapsuus todella olisi aikuisten parasta aikaa.

Muita töitämme

Lähimmät kumppanimme: INGO (Tukholma), UNCLE GREY (Kööpenhamina) ja TRY (Oslo)