Ruokatalo HK nosti itsensä koko Suomen huulille kahdella sanalla: Todella HK.
Jaa
Lähtökohta
Kaikki tuntevat HK:n, mutta se on hävinnyt kilpailijoilleen mainonnan huomioarvoissa ja muistettavuudessa.
Sen piti löytää oma äänensä erittäin kilpaillussa kategoriassa ja nousta koko kansan huulille.
Luova ratkaisu
Monet asiat ovat ok, mutta vain paras on HK.
Tästä ajatuksesta syntyi Todella HK: suurin mahdollinen kehu ja merkki hyvästä mausta.
Toteutus
Lupauksesta tehtiin koko brändin ydin, joka jalkautettiin tehokkaasti tekstin, puheen sekä lauletun musiikin keinoin kaikissa medioissa. Allekirjoitus, lupaus, herkästi huulilta karkaava one-liner: rakkaalla lapsella on yksi nimi, ja se on Todella HK.
Kahteen sanaan kiteytyi suuri voima. “Todella HK” on juurtunut osaksi keskusteluja somessa ja ruokapöydissä, brändianthemia on laulettu karaokessa sekä lihahyllyillä, ja kouluissa on toivotettu “todella HK kesälomaa”. Siitä tuli osa suomalaista sanastoa kesällä 2023. Todella HK.