Vuoden Kalakauppa

Asiakas

Suomen kalakauppiasliitto

Palvelut

Kampanjat ja teot
Viestintä ja ilmiöt

Kilpailu, joka innosti suomalaiset liputtamaan kalakauppiaidensa puolesta ja siivitti kalan myyntiä valtakunnallisesti. 

Suomalaiset ovat tunnetusti kalakansaa, mutta suurin osa käy katiskalla ihan ruokakaupassa. Suomen Kalakauppiasliitto halusi nostaa tekijät ja kalatiskit esiin. Järjestimme kilpailun, jossa etsittiin Suomen parasta, palvelevaa kalakauppaa tai -tiskiä. Suomalaiset arvostavat omia vakituisia kalakauppiaitaan – ja nyt niistä sai kuulla koko Suomi. 

Ensimmäistä kertaa järjestetyn kilpailun tavoitteena oli luoda ja lanseerata alalle uusi, pitkällä aikavälillä kalatiskien ja niiden osaajien arvostusta sekä myyntiä lisäävä tapahtuma. Kilpailu lanseerattiin sydäntalveen, jolloin kalan myynti on luonnostaan hiljaisempaa. Nyt helmikuu olikin kalakuu. Kaupat innostuivat kilpailusta ja niitä ilmoittautui mukaan tuplat tavoitteeseen nähden.

Kevään aikana kala-ammattilaiset ja -tiskit pääsivät parrasvaloihin, ja kilpailu innosti kaupat esittelemään laadukkaita kalatiskejään. Kilpailuun osallistuneet myymälät olivatkin omissa somekanavissaan erittäin aktiivisia ja myös asiakkaat osallistuivat kannustamaan omia suosikkejaan #vuodenkalakauppa -hashtagilla. Suomalaiset lähtivät innokkaasti mukaan antamalla ääniä omille suosikeilleen, mikä edesauttoi kilpailun päätymistä myös paikallismediaan.

Kaiken kaikkiaan, aktiivinen näkyvyys somessa ja mediassa loi positiivisen ilmiön kalan myynnin ympärille. 

Muita töitämme

Lähimmät kumppanimme: INGO (Tukholma), UNCLE GREY (Kööpenhamina) ja TRY (Oslo)