Projekti

Volvo Pro -tuotebrändi­uudistus

Asiakas

Volvo Finland Ab

Palvelut

Volvo Trucks halusi kertoa Suomessa entistä houkuttelevammin tuoteperheestä, josta asiakas saa samalla kättelyllä Volvon asiantuntijoiden optimoiman auton ja räätälöidyn palvelupaketin – suoraan käyttöalan vaatimuksiin ja Suomen oloihin sovellettuna. Annoimme tuoteperheelle nimeksi Volvo Pro, koska se vapauttaa kuljetusalan ammattilaisten kaistan siihen, mikä heille on tärkeintä: bisnekseen, ajamiseen ja elämään.

Volvo Pro. Homma paketissa.

Kun tänä päivänä haluaa pärjätä kuljetusalalla, kannattaa kaikki tehostaa tappiin asti. Siksi Volvo loi suomalaisten kuljetusyritysten tarpeisiin ja suomalaisiin olosuhteisiin Volvo Pro -kuorma-autot ja ainutlaatuisen palvelupaketin. Volvon asiantuntijoiden optimoiman auton, alustan ja päällirakenteen, joustavan rahoituksen, kattavan huolto- ja korjaussopimuksen, laajan huoltoverkoston ja lukuisat muut palvelut voi halutessaan hankkia yhdellä kättelyllä. Tämä tarkoittaa, että auton saa nopeasti ajoon ja että se myös pysyy ajossa.

Oli siis paljon painavaa asiaa kiteytettäväksi. Lähdimme nimestä ja lupauksesta. Volvo Pro oli esiintynyt jo autojen toimialakohtaisessa nimistössä, joten nostimme sen koko tuoteperheen nimeksi. Sitten tiivistimme, miten Volvo Pro tarjoaa helpon auton ostamisen ja vaivattoman omistamisen yhdessä paketissa. Syntyi Homma paketissa. -lupaus: kiteytys siitä, että Volvo Pro on turvallinen, toimiva ja luotettava työkalu, jonka kanssa työt hoituvat tehokkaasti.

Volvo Pro -ajattelun kuvalliseksi viestimiseksi loimme tuoteperheelle logon, jonka visuaalisuuteen inspiroivat Volvon tunnistettavat viirusilmävalot – kaikille tuttu näky pimeydenkin keskellä. Volvo Pron kuvamaailmassa otimme käyttöön ripauksen huumoria auton, kuljetettavan materiaalin ja maiseman yhdistämiseksi tavalla, joka vie ajatukset työn tarkoitukseen.

Uudistunut Volvo Pro -perhe sai ensiesiintymisensä Kuljetus-Logistiikka 2019 -messuilla ja jatkoi esittäytymistään muilla kevään ja kesän ammattimessuilla. Palaute on ollut rohkaisevaa, ja uudistuneen tuotebrändin kehitystyö jatkuu.

Aiheeseen liittyviä töitämme