Projekti

Snapskan

Asiakas

Vianor

Palvelut

SnapSkan on täysin uusi tapa mitata renkaiden turvallisuus ja tehokkuus.

Vianor - Snapskan

Nokian Renkaat on maailman pohjoisin rengasvalmistaja. Yritys edistää ja helpottaa turvallista ajoa vaativissa olosuhteissa. Se toimittaa innovatiivisia renkaita henkilöautoihin, kuorma-autoihin ja raskaille koneille alueilla, joilla äärimmäiset olosuhteet, kuten lumi, metsät ja kausivaihtelut luovat renkaille erittäin kovat vaatimukset.

Renkaat ovat Suomessa riskitekijä joka seitsemännessä kuolemaan johtaneessa onnettomuudessa, ja yleisin syy turmiin (46,6%) on renkaiden huono kunto. Monet ajavat tietämättään kuluneilla renkailla.

SnapSkan on täysin uusi tapa mitata renkaiden kulutuspinnan syvyyttä ja turvallisuutta nopeasti ja tehokkaasti 3D-skannaustekniikalla. Automaattinen yliajatteva lukija skannaa renkaat kameran tunnistaessa ajoneuvon rekisteröintinumeron perusteella. Kun skannaus on valmis, kuljettaja voi halutessaan vastaanottaa henkilökohtaisen rengasraportin tekstiviestillä tai sähköpostilla maksutta riippumatta siitä, minkä valmistajan renkaat autossa on. Itse ajoneuvoon ei asenneta mitään ylimääräistä. SnapSkan mahdollistaa yhden napsautuksen lähestymisen uusien renkaiden tarjouksen tekemiseen ja avaa Nokian Renkaille uuden myynti- ja markkinointikanavan.

Ajantasaiset tiedot yhdistettynä helppoon renkaiden uusimiseen lisäävät kaikkien tienkäyttäjien turvallisuutta. SnapSkan on ainutlaatuinen yhdistelmä palvelumuotoilua, IoT-teknologiaa, konenäköä ja uusimpia web-tekniikoita. SnapSkan-palvelu on maailmanlaajuisesti kuljettajien käytettävissä tyypillisillä ajoreiteillä, kuten parkkihalleissa.

Katso tiedot: https://www.snapskan.fi/

Autoimme Nokian Renkaita SnapSkanin brändäyksellä, visuaalisella suunnittelulla ja viestinnällä. SnapSkanin lanseerattiin Slushissa marraskuussa 2016. Laukaisua tukivat kansainvälinen lehdistötiedote ja verkkovideo SnapSkan-testikäyttäjien reaktioista.

SnapSkanista kirjoitettiin ympäri maailmaa noin 400 artikkelia. Ensimmäisten kuuden viikon aikana SnapSkan saavutti digitaalisessa mediassa 66 miljoonaa ihmistä, ja laskennallinen näkyvyyden hinta oli yli 22 miljoonaa. Palvelun lanseeraus saavutti yli 9 miljoonaa silmäparia sosiaalisessa mediassa. Näkyvyyden arvo oli yli 200 000 euroa.

Pilotin kokemukset osoittivat, että kuluttajat ovat valmiita ostamaan renkaita digitaalisesta kanavasta mittauksen aikana. SnapSkan on herättänyt laajaa kiinnostusta ja kysyntää Nokian Renkaiden kansainvälisten kumppanien keskuudessa.

SnapSkan on suunniteltu yhteistyössä Futuricen, Affecton ja SEK:n kanssa.

Aiheeseen liittyviä töitämme