Projekti

Sweet Suite

Asiakas

Valio Jäätelöfabriikki

Palvelut

Kuinka päästä millenial-sukupolveen kuuluvien some-aktiivien naisten verkkokalvoille? Suunnittelemalla instagrammattava elämys, jossa FOMO- ja Staycation-ilmiöt lyövät kättä niin, että kaikki haluavat sen kokea – ja jakaa. Saammeko esitellä: suloinen minipako ja täydellinen jäätelönsyöntielämys nimeltään Sweet Suite.

Valio Jäätelöfabriikki Super Premium -jäätelön tärkein kohderyhmä ovat millenial-sukupolven naiset, jotka ovat aktiivisia sosiaalisen median kanavissa kuten Instagramissa. Some-aktiivit milleniaalit potevat usein FOMO- eli Fear of missing out -tuskaa: kaikilla muilla ja jossain muualla näyttää aina olevan paljon hauskempaa ja ihanampaa – ainakin instafeedien perusteella. Samaan aikaan Staycation on vahva trendi: hotelliöitä vietetään omassakin kotikaupungissa. Hotellielämykset ja kauniit interiöörit houkuttelevat instagrammaajia kuvauksellisuutensa ansiosta. Tartuimme näihin ajankohtaisiin ilmiöihin luomalla Valio Jäätelöfabriikki -brändin ympärille niin houkuttelevan elämyksen, että kaikki haluavat sen kokea – ja jakaa somessa.

Suunnittelimme design-hotelli Klaus K:hon Sweet Suiten, vain rajatun ajan varattavissa olevan hotellihuoneen, joka on suloinen minipako arjesta. Sweet Suite tarjoaa ainutlaatuiset puitteet kokea kokonaisvaltainen, kadehdittava jäätelönsyöntielämys. Se on paikka, jonka jokainen yksityiskohta pakottaa kuvaamaan ja jakamaan otoksensa sosiaalisessa mediassa. Se on kaikkien sosiaalisen median vaikuttajien märkä uni, jossa on paljon herkullisia yksityiskohtia ja kaunis design. Kunniapaikalla huoneessa on pakastin, jossa on loputtomasti Valio Jäätelöfabriikki -jäätelöä.

Sweet Suitevarattiin loppuun yhdessä päivässä ja huoneelle annettiinkin jatkoaikaa suuren kysynnän vuoksi. Sweet Suite levisi ympäri maailmaa mediassa ja somessa: Sweet Suiten kokonaistavoittavuus oli 66 miljoonaa, Instagram engagement 92 000 ja PR-arvo 3,1 miljoonaa euroa. Lisäksi Valio sai teosta valtavasti hurmioitunutta palautetta ja runsaasti media- ja vaikuttajakyselyjä. Useiden vaikuttajien spontaanit reaktiot auttoivat siivittämään jäätelömaniaa suloiseksi ilmiöksi saakka. Viestintäteon jäljiltä vaikuttajien ja tavallisten kuluttajien yhteydenotot sekä yhteistyöehdotukset Valio Jäätelöfabriikin suuntaan ovat kasvaneet ennätyksellisiin lukemiin.

Lähde: 9.4.2019 Meltwater ja Instagram

Aiheeseen liittyviä töitämme