Projekti

The Symphony of Extremes

Asiakas

Visit Finland

Palvelut

Tehtävämme oli tuoda Suomea esille kokonaisvaltaisesti unohtamatta yhtäkään markkinaa, kohderyhmää tai toisaalta mitään Suomen matkailun pääalueista tai -teemoista Suomen 100-vuotisjuhlavuonna.

The Symphony of Extremes

SEK on ollut Visit Finlandin strateginen kumppani jo pitkään. Teemme kokonaisvaltaista ja erittäin laajaa markkinointiviestinnän suunnittelua globaalisti Visit Finlandin markkinoille ja kohderyhmille aina strategisista markkinointiviestinnän kattokonsepteista markkinakohtaisiin konsepteihin, taktiseen tuotemyynnin edistämiseen, tuotantoihin ja esitteisiin saakka. Kun kilpailee suurilla markkinoilla maailman mittakaavassa pienellä budjetilla, on löydettävä jotakin sellaista, joka näkyy ansaitussa mediassa. Tehtävämme oli tuoda Suomea esille kokonaisvaltaisesti unohtamatta yhtäkään markkinaa, kohderyhmää tai toisaalta mitään Suomen matkailun pääalueista tai -teemoista Suomen 100-vuotisjuhlavuonna.

Tehtävämme oli luoda idea ja konsepti, josta syntyy globaalisti keskustelua ja ansaittua mediaa PR:n kautta. Lopputavoitteena oli lisätä ulkomaisten matkailijoiden yöpymisiä pääkohdemarkkinoilta Kiinasta, Japanista, Iso-Britanniasta, Saksasta sekä toissijaisesti Etelä-Koreasta, Yhdysvalloista, Italiasta, Ranskasta ja Espanjasta.

Luovan ratkaisun taustalla oleva näkemys on, että Suomi on ääripäiden maa. Suomalainen ääripäiden rinnakkainelo oli kampanjan keskeinen insight: itä-länsi, valo-pimeys, kesätalvi, trendikkyys-juurevuus – poikkeuksellisen voimakkaat kontrastit näkyvät luonnossa, vuodenajoissa ja ihmisissä. Jopa suomalaisten perimä on ääripäistä: osa tulee idästä, osa lännestä. Tästä syntyi ideamme, joka erottuu suurimmista kilpailijoistamme suomalaisella asenteella, tuoden esille Suomen erityislaatuisuutta muiden Pohjoismaiden rinnalla. Symphony of Extremes kampanjan ytimessä on suomalainen DNA ja siitä sävelletty musiikki. Musiikkia varten otimme DNA-näytteitä Suomen äärilaidoilta: pohjoisesta, etelästä, idästä, lännestä. DNA:ta kerättiin eri puolelta Suomea, jotta katettaisiin suomalaisten heterogeeninen geeniaines osana dataa. Suomen molekyylilääketieteen instituutin analysoimien näytteiden perusteella maailmalla kuuluisa klassista musiikkia ja heviä sekoittava Apocalyptica sävelsi sinfonian, jonka taustamelodiassa suoraan kuuluu nuottiviivastoon sovellettu geneettinen data.

Kampanja toteutettiin kohdemarkkinoilla pääasiassa videomainonnalla eri kanavissa. Kampanjan hero-sisältö oli DNA:sta sävellettävän sinfonian luomista kuvittava kampanjavideo. SEK konseptoi, suunnitteli, käsikirjoitti ja tuotti videon kokonaisuudessaan. Kappale julkistettiin Apocalyptican verkkosivuilla, Youtube- ja Facebook-tileillä sekä Visit Finlandin kampanjasivulla ja some-tileillä. Kappale löytyi myös Spotifystä ja se sai runsaasti radiosoittoa. Kampanjan visuaalisuus sitoi yhteen matkailun näkökulman ja suomalaisen luonnon.