Tahdo hyvää

Asiakas

Fazerin Sininen

Palvelut

Brändimuotoilu

Fazerin Sininen, Suomen rakastetuin makeinen ja yksi tunnetuimmista brändeistä, täyttää 100 vuotta. Miten muuttaa jotain näin ikonista ja löytää kaiken takaa jokin alkuperäinen totuus, johon kiinnittyä?

Sinisen brändihistoriaan liittyy paljon rakkaustarinoita ja sinisten hetkien nostalgiaa. Mutta minkälaista rakkautta me tarvitsemme 2020-luvulla? Ehkä intohimon ja kaipuun sijaan on aika kiltteydelle.

Ystävänpalveluksesta lähes 100 vuotta sitten syntyneen Sinisen missio on lisätä hyvää maailmaan, pala palalta. Kiltteydestä rakennettiin konsepti, missio ja lupaus.

Uusi lupaus kuuluukin: Tahdo hyvää. Jaa Sininen hetki. 

Halusimme antaa uusia merkityksiä siniselle hetkelle – hyvän tahtomisella on tuplamerkitys. Olla hyvien puolella, tai tahtoa ihan konkreettisesti hyvää suklaata. Myös Sinisen brändin tonaliteettia muokattiin entistä kiltimmäksi. 

Kiltteyteen kannustettiin pienillä teoilla ja kehoituksilla some- ja online kanavissa. Leikkimielinen testi oman kiltteyspersoonan selvittämiseksi jatkoi sanomaa ja antoi vinkkejä kiltteyden lisäämiseen ympärillämme.

Hyväntahtoisten viestien lisäksi tahdoimme myös konkreettisesti hyvää ja herkuttelimme Sinisen oman reseptiikan avulla.

Sinisen brändifilmissä halusimme keventää Sinisen tyyliä kiltteyden kautta. Hotel Blue, fiktiivinen maailman kiltein hotelli, on samaan aikaan Sinisen oma kiltteyden universumi sekä hatunnosto kaikille palveluammateissa oleville ihmisille.  Se toimii myös metaforana sille, kuinka paljon paineita koemme palvella yhteisöä ympärillämme kiltteydellä, saaden kuitenkin samalla siltä myös kiltteyttä takaisin.

Kauniin hyväntuulen filmin ohjasi Zaida Bergroth. 

Muita töitämme

Lähimmät kumppanimme: INGO (Tukholma), UNCLE GREY (Kööpenhamina) ja TRY (Oslo)