Itkevä mies on edelleen vuonna 2023 pysäyttävä näky.
40v-juhlavuotenaan Lotus Nessu antaa tilan miesten tunteille. Kampanja sai alkunsa pysäyttävällä ulkomainosinstallaatiolla.
Insight
Nessu on jokaisen suomalaisen tuntema brändi ja synonyymi nenäliinalle. Nenäliina puolestaan symboloi kaikkia niitä tunteita, jotka saavat meidät kyynelehtimään.
Lotus Nessun brand purpose “care for society” yhdistää brändin luontevasti yhteiskunnalliseen keskusteluun. Tunteiden näyttäminen ei ole tasa-arvoista yhteiskunnassamme. Vaikka keskustelua miehen mallista käydään entistä enemmän, on itkevä mies edelleen harvinainen näky.

Idea
Oikeus tunteisiin normalisoi miesten tunteiden näyttämistä. Itkevä mies on 2020-luvullakin silmiinpistävä näky. Kampanjan myötä Nessu ottaa brändinä roolinsa kaikkien tunteiden tukijana. Kampanja nojaa yksinkertaistamisen voimaan – siihen, että tunteet herättävät tunteita.

Toteutus
Juhlavuoden aloitti Lux Helsinki-viikonloppuna toteutettu kokemuksellinen ulkomainosinstallaatio. Installaation keskipisteenä olivat Anton Sucksdorffin kuvaamat pysäyttävät potretit, jotka herättävät kolmen sukupolven miehet käsittelemään ja ilmaisemaan tunteitaan.
Kantaaottavan esillepanon viimeisteli kuvasarjan eteen jalustalle nostettu, käyttöön kannustava Nessu-paketti ja taidenäyttelyistä tuttu teoskyltti. Ulkomainos toteutettiin yhteistyössä JCDecauxin kanssa.
Riisuttu esitystapa jätti pois kaiken epäolennaisen. Pääosan saivat miesten tunteet – ja nenäliina.