Projekti

Kun ajat, aja

Asiakas

Liikenneturva

Palvelut

Liikenneturva halusi saada ihmisten katseet pois puhelimen näytöiltä, ja takaisin tiehen. Viestiin vastaaminen saa odottaa – sen lähettäjä haluaa sinun pysyvän elossa.
Ihmisen silmä tekee ajamisen aikana uskomattomia määriä havaintoja. Liikennemerkkejä, liikennetapahtumia, reaktioita. Yksi tapahtumista voi olla tietä ylittävä lapsi. Kun puhelimeen tulee viesti, jokainen ratin takana oleva tekee ratkaisun: katsooko viestin, vai pitääkö katseen tiessä. Halusimme painottaa, kuinka tärkeää on pitää katse liikenteessä puhelimen sijaan. Että vaikka jokainen viesti kertoo jonkun kaipuusta sinua kohtaan, toivoo jokainen viestin lähettävä henkilö varmasti kuskin pysyvän turvassa. Mainoksen kohderyhmänä on 18-35 -vuotiaat autoilijat.
 
Tyylistä haluttiin tehdä elokuvallisen moderni ja siksi Suomi kuvattiin sellaisena, kuin sen näkisi ohjaaja Jonathan Winding Refn – eteerisen pysähtyneenä. Äänisuunnittelijaksi tuotiin Femme en Fourrure -kaksikosta tuttu muusikko Sandra Tervonen, joka myös sävelsi filmissä kuultavan kappaleen. Samassa Liikenneturvan jinglekin laitettiin uusiksi – filmissä kuullaan sävelistä uusi synthwave-versio.
 
”Liikenneturvallisuuskampanjoinnin vaikuttavuus syntyy tiedon ja tunteen yhdistelmällä. Tunteiden herättäminen tekee tarinasta merkityksellisen katsojalle. Liikenneturvallisuus syntyy sadoista pienistä arjen päätöksistä. Muistijäljen synnyttäminen on ensimmäinen askel kohti käyttäytymisen muutosta ja turvallisempia valintoja liikenteessä”.
Pasi Anteroinen, järjestöpäällikkö, Liikenneturva