Projekti

Kummola

Asiakas

Halpahalli

Palvelut

HalpaHalli uskoo markkinoinnissa yksinkertaiseen totuuteen: kun ihminen oivaltaa itse, hän ymmärtää paremmin, kertoo muille ja muuttaa tapaansa toimia.

Kalervo Kummola

HalpaHallin brändin ytimessä on halu ymmärtää ihmisiä ja arkea, jossa he elävät. Tämän todistaa koko HalpaHallin valikoima, joka on suunniteltu tarjoamaan ihmisille heidän arkeensa tarvittavat päivittäiset tuotteet. HalpaHalli uskoo markkinoinnissa yksinkertaiseen totuuteen: kun ihminen oivaltaa itse, hän ymmärtää paremmin, kertoo muille ja muuttaa tapaansa toimia. Tämä tarkoittaa, että viestintä ja puhetapa oivalluttaa. Käytännössä tämä tarkoittaa, että väittämisen sijaan HalpaHallin markkinoissa on tilaa ihmisen mielikuvitukselle, markkinointi on rohkeaa ja pyrkii saamaan ihmiset hymyilemään.

SEKin luoma HalpaHallin markkinointiviestinnän konsepti perustuu ajatukseen, että HalpaHallilla ei ole yhtä ääntä, vaan se on annettu pois. Siksi HalpaHallin markkinoinnissa ei puhu HalpaHalli vaan sen asiakkaat, kumppanit tai sidosryhmät. Mainonta perustuu siis ihmisten aitouteen, heidän välisiin välisiin suhteisiin ja kulttuuriin, joka yhdistää meitä kaikkia. Näin myös valikoima, tuotteet ja niiden hinnat ovat luonnollinen osa mainontaa.

Jääkiekon MM-kisat olivat oiva mahdollisuus tuoda uusi HalpaHalli ja sen omalaatuinen brändi esille. Päätimme löytää tavan puhutella yleisöä tuomalla esille HalpaHallin halun ymmärtää ihmistä ja kulttuuria. Tässä onnistuaksemme loimme konseptin “Jääkiekkoaforismia”, jossa yhdistimme HalpaHallin tuotteet ja niitä kuvaavat tunnetut jääkiekkosanonnat. Jotta konsepti herättäisi huomiota, päätimme pyytää sanontojen lausujaksi Kalervo Kummolan. Koska HalpaHalli on antanut oman äänensä pois ja haluaa ymmärtää ihmisten arkea, oli Kalervo Kummola sopiva edustamaan HalpaHallia jääkiekkokisojen aikana. Yhdistämällä Kummolan, jääkiekkosanonnat ja HalpaHallin tuotteet pystyimme viestimään relevantisti jääkiekkokansalle sitä, että HalpaHalli ymmärtää sekä jääkiekkokulttuuria että MM-kisoja intohimoisesti seuraavia ihmisiä, jotka kaikki tarvitsevat arkea parantavia tuotteita halpaan hintaan. Näin pystyimme viiden sekunnin mainoksilla tuomaan HalpaHallin esille pohjautuen sen brändin ytimeen ja puhuttelemaan suomalaista kansaa keskellä kuuminta kiekkohuumaa.