Lähtökohdat
Suomen johtava kaupallinen tv-yhtiö MTV on ollut osa suomalaisten elämää jo yli 65 vuotta. Se on kasvanut historiansa aikana monimuotoiseksi toimijaksi. Nyt MTV-mediaperheeseen kuuluville brändeille – MTV Katsomo -suoratoistopalvelulle, MTV3-, MTV Sub- ja MTV Ava tv-kanaville ja MTV Uutisille haluttiin yhä yhtenäisempi visuaalinen identiteetti, jotta MTV näkyisi yhä vahvemmin ja selkeämmin sisältöjensä yhteydessä yhtenä MTV:nä.

Luova ratkaisu
Uuden yhtenäisemmän logoilmeen päivitys tehtiin MTV:n historiaa kunnioittaen: inspiraatiota ammennettiin ikonisesta Pöllö-tunnuksesta. Pöllö-tunnuksen roolia kasvatettiin MTV-brändi-ilmeen osana. Pöllö-tunnuksesta johdettu muotokieli toistuu nyt johdonmukaisesti läpi MTV-identiteetin – logoista lähtien. Brändihierarkiassa MTV nostettiin osaksi kanava- ja sisältöbrändejä, jotta se pysyisi mahdollisimman vahvasti suomalaisten elämässä myös tulevaisuudessa.

Toteutus
Suunnittelimme modernin, tunnistettavan ja yhdenmukaisesti eri medioihin jalkautuvan, linjakkaan liikkeen mahdollistavan logoilmeen. Nostimme Pöllö-tunnuksen entistä näkyvämmäksi osaksi koko MTV-brändi-ilmettä. Määrittelimme omat erottuvat väripaletit maksuttomille tv-kanaville MTV Subille ja MTV Avalle. Brändiperheen yhtenäisen uuden logoilmeen myötä Suomen johtava kaupallinen tv-yhtiö MTV näyttäytyy sisältöjensä yhteydessä yhtenä MTV:nä katsojille ja mainostajille.