Projekti

Karl Fazer Travel -suklaat

Asiakas

Fazer

Palvelut

Karl Fazer Travel on Fazer-suklaaperheen leikkisä nassikka. Tätä asennetta halusimme kuvata luovassa ratkaisussa.

Ei voi laittaa suklaaseen

Fazer halusi jatkaa Karl Fazer Travel -suklaasarjojen menestyksekästä lanseeraamista entistä voimakkaammin painottaen makujen viestintää.

Suuri haaste oli, että maku on monien brändien, etenkin makeisten, keskeinen viesti. Viesti oli siis dramatisoitava tavalla, joka todella erottuu ja kertoo myös jotain ainutlaatuista brändistä.

Karl Fazer Travel on Fazer-suklaiden leikkisä nassikka. Tätä asennetta halusimme kuvata luovassa ratkaisussa. Päädyimme yhteistyöhön underground-artisti Loiriplukarin kanssa. Oikeanlainen asenne ja viesti, joka voisi kääntyä omaksemme… pienillä viilauksilla.

Toteutus pohjautuu voimakkaasti musiikkiin. Kappale ”Ei voi laittaa suklaaseen” on uusi versio Loiriplukarin underground-hitistä ”Ei voi laittaa verotukseen”. Sanoilla leikittelemällä hitistä tuli tunnus uusille, kiehtoville suklaamauille.

Taiteilija itse toteutti meille erityisversion hitistään. Vaikka uudet sanoitukset väittävätkin ”ette voi laittaa tätä suklaaseen”, visuaalinen ilme on päinvastoin leikkisä, omituinen fantasiamaailma, jossa herkulliset, räiskyvät ja poksuvat maut yhdistetään fantastisesti suklaan kanssa. Herkullista!

”Ei voi laittaa” -kappaleesta tullut valtakunnallinen ilmiö. Jos jollakin ilveellä olet siltä onnistunut välttymään, voit vilkaista mainoksen alta – näin tiedät, mistä kaikki puhuvat!