Suomi 100 palkittiin ProComin Vuoden viestintätekona

Suomi 100 palkittiin ProComin Vuoden viestintätekona
Palkinnon vastaanottivat pääsihteeri Pekka Timonen, viestintäpäällikkö Päivi Pirttilä valtioneuvoston kanslian Suomi 100 -sihteeristöstä sekä viestintäkonsultti Aija Kaijärvi SEKistä

Valtioneuvoston kanslian ja SEKin luotsaama Suomi 100 -juhlavuosi on palkittu Vuoden viestintätekona. ProComin arvovaltaisen raadin mukaan Suomi 100 -juhlavuosi yhdisti suomalaisia ja loi maakuvalle raikasta nostetta. SEK sai myös kunniamaininnan Fazer Leipomoiden kanssa lanseeratusta Sirkkaleivästä. Vuotuiset tunnustukset jaettiin ProCom-päivän yhteydessä 5.6.

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry valitsi Suomi 100 -juhlavuoden Vuoden viestintäteoksi osallistavasta viestintästrategiastaan. Kyseessä oli raikas ja ikimuistoinen koko vuoden kestänyt kansalaisjuhla. Hanke onnistui puhuttelemaan koko Suomea lapsista vanhuksiin, saamelaisista maahanmuuttajiin. Suomen maakuva sai Suomi 100 -juhlavuodesta ainutlaatuista kansainvälistä nostetta, palkintoraati perusteli.

 
Palkinnon vastaanottivat pääsihteeri Pekka Timonen, viestintäpäällikkö Päivi Pirttilä valtioneuvoston kanslian Suomi 100 -sihteeristöstä sekä viestintäkonsultti Aija Kaijärvi SEKistä. SEK on toiminut juhlavuoden viestintäkumppanina ja lead agencyna koko hankkeen ajan vuosina 2015–2018.

”Suomi 100 -juhlavuosi on ollut ainutlaatuinen kokemus ja suurenmoinen ammatillinen haaste myös meille viestinnän tekijöille. Viestintä oli juhlavuoden keskeinen työkalu ja muilta alan ammattilaisilta saatu huomionosoitus tuntuu aivan erityisen hyvältä”, asiakkuutta SEKissä koko yhteisen taipaleen ajan luotsannut Aija Kaijärvi iloitsee.

Kaikkien aikojen laajin ja monimuotoisin juhlavuosi näkyi koko vuoden, koko Suomessa ja yli sadassa maassa eri puolilla maailmaa. Suomi 100 -juhlavuodesta kasvoi ilmiö, joka herätti tunteita, puhutti ja sai ihmiset osallistumaan läpi vuoden kaikissa mediaympäristöissä. Yhdeksän kymmenestä (93 %) suomalaisesta pitää juhlavuotta onnistuneena. Juhlavuoden ohjelmaan liittyi 5 000 hanketta ja ohjelman rakentamiseen osallistui 800 000 ihmistä.

ProCom palkitsi myös Fazer Leipomoiden sirkkaleivän, jonka ansiokkaalle lanseeraukselle myönnettiin kunniamaininta. Yhteistyössä SEKin kanssa lanseerattu Fazer Sirkkaleipä nousi uutisiin kautta maailman, ja tuomariston mukaan kyseessä oli viestinnällä saavutettu globaalin mittaluokan mediavoitto.

ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry on viestinnän ammattilaisten järjestö, joka toimii jäsentensä osaamisen kehittäjänä, yhteistyöfoorumina ja alan vaikuttajana. 71-vuotias ProCom on Suomen suurin viestinnän ammattilaisten järjestö ja alansa vanhimpia järjestöjä Euroopassa. ProCom jakaa vuosittain viestintäpalkinnot neljässä kategoriassa, joita ovat Vuoden viestintäteko, Vuoden viestijä, Vuoden johtaja ja Elämäntyöpalkinto.

Saattaisit pitää myös näistä