29.04.2021
Blogi

SEK vahvistaa design-osaamistaan matkallaan Suomen johtavaksi brändimuotoilutaloksi

SEKin design-tiimi täydentyi kahdella huippuosaajalla, kun luovaksi johtajaksi nimitettiin aiemmin Werkligillä työskennellyt Sebastian Hurmerinta sekä liiketoimintajohtajaksi Milttonilta taloon saapuva Henri Kunnas. Juttelimme Henrin ja Sebastianin sekä design-tiimin ECD:n Jarno Luotosen kanssa SEKin designin kuulumisista ja tulevaisuudennäkymistä.

– Design on yksi SEKin strategisista kehitysalueista. Haluamme palvella nykyisiä ja uusia asiakkaitamme entistä paremmin ja laajentaa brändimuotoiluosaamistamme ja tarjontaamme, kertoo Jarno Luotonen.

SEKistä löytyy jo nyt saman katon alta maan kattavinta osaamista kokonaisvaltaiseen brändikehitykseen.

– Saman katon alle kerääntyneet ikoniset suomalaiset brändit ovat yksi SEKin vahvuuksista. Kun puhutaan SEKin designista, ei puhuta pelkästään graafisesta suunnittelusta tai esimerkiksi pakkausmuotoilusta, vaan kokonaisvaltaisesta brändimuotoilusta, kuvailee Sebastian Hurmerinta.

– Pitkä ja arvokas historia, sekä mielenkiintoiset asiakkaat houkuttelivat minutkinSEKiin. Koen uuden pestin myös mahdollisuutena tarttua sellaiseen kehitystyöhön, jonka avulla voimme tulevaisuudessa tarjota asiakkaillemme yhä laaja-alaisempaa ja laadukkaampaa palvelua, Henri Kunnas toteaa.

Vaikuttavaa brändityötä ja syviä asiakassuhteita

SEK on luova bränditalo, jonka katon alta löytyy paljon erilaisia, toisiaan täydentäviä osaamisalueita ja kompetensseja.

– Tavoitteena täytyy tietenkin olla paras mahdollinen työpaikka parhaille mahdollisille tekijöille. Myös pitkät ja syvät asiakassuhteet ovat SEKissä ainutlaatuisia – täällä kun on rakennettu esimerkiksi Finnairin brändiä jo 85 vuoden ajan, pohtii Kunnas.

– Brändit eivät elä tyhjiössä vaan ne on myös saatettava onnistuneesti maailmalle ja ihmisten tietoisuuteen. Myös tämä on mielestäni yksi SEKin vahvuuksista ja linkittyy vahvasti myös edellä mainittuun laaja-alaiseen osaamiseen. Kun maailma muuttuu, uteliaana pysyminen on tärkeää – välillä oman osaamisen ja paletin laajentaminen vaatii oman mukavuusalueen ulkopuolelle astumista, Hurmerinta summaa.

SEKin brändimuotoiluosaaminen jatkaa vahvistumistaan myös kansainvälisellä tasolla. GREY-verkoston fuusion myötä SEK on nyt osa palkittua ja innovatiivista AKQA-konsernia, mikä osaltaan tuo taloon paljon uusia ja mielenkiintoisia mahdollisuuksia sekä paljon uutta ja monipuolista osaamista asiakkaidemme avuksi. Myös designin osalta.

Jaa juttu:

Luitko jo nämä?

Lähimmät kumppanimme: INGO (Tukholma), UNCLE GREY (Kööpenhamina) ja TRY (Oslo)