Esittelyssä Hakaniemen uudet kasvot – kollektiivinen luovuus ja SEKin perinteet vetävät puoleensa

Hakaniemen uudet kasvot - Sonja Pihkala, Pihla Hakala, Anne Laiho ja Markus Malmberg

Kuluvan vuoden aikana SEKin osaamiskirjo on laajentunut moneen suuntaan. Panostuksia on tehty niin asiakkuusjohtoon, luovaan suunnitteluun kuin viestinnän kykyihin. Susilauman uusia tulokkaita yhdistää intohimo brändeihin ja luovuuteen.

Vuoden ensimmäisen puoliskon aikana SEKin Hakaniemen toimisto on täyttynyt uusista kasvoista. Asiakkuusjohtaja Sonja Pihkala tuo uutta puhtia talon pitkäaikaisimpaan asiakkuuteen, viestintätiimin osaamiskirjoa laajentavat viestintäkonsultti Pihla Hakala ja digitaalisen viestinnän asiantuntija Anne Laiho, kun taas luova suunnittelu saa uutta näkemystä creative Markus Malmbergin myötä.

Luovuus kuuluu kaikille

Paluumuuttajana TBWA\Helsingistä SEKiin siirtynyt Sonja on ottanut vastuun talon pitkäaikaisimmasta asiakkuudesta, Finnairista. Paluumuuttoon innostivat SEKin vahva brändistrateginen osaaminen ja luovuus.

– Brändien merkityksellisyys syntyy nykyään yhä monimuotoisemmissa kohtaamisissa, joten myös osaamisen on oltava entistä monipuolisempaa. Minuun teki vaikutuksen SEKin kollektiivinen suhtautuminen luovuuteen – täällä luovuus kuuluu kaikille, Sonja kertoo.

Luovuutta ja inspiroivia asiakasbrändejä kehuu myös Hasan & Partnersilta SEKiin siirtynyt Markus. Markus on rakentanut kampanjoita niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaille ja suunnitellut markkinointiviestintää muun muassa Keskon elintarvikeketjuille.

– Uudet työkaverit ja upeat asiakasbrändit ovat minulle jatkuva inspiraation lähde. Ensimmäisten viikkojen aikana olen miettinyt ja esitellyt satunnaisia proaktiivisia ideoita toistensa perään ja saanut niistä paljon hyvää palautetta. Vielä kun olisi parempi ottamaan kehuja vastaan! mies naurahtaa.

Vuoden viestintätoimisto monipuolistaa osaamistaan

Vuoden viestintätoimiston palkinto Finnish Comms Awardseissa on siivittänyt SEKin viestintätiimin kasvua.

Maaliskuussa aloittaneelta Pihlalta kokemusta löytyy niin viestintäkonsultin kuin toimittajan töistä. N2 Commsista SEKiin siirtynyttä naista kiehtoi talon historia.

– SEKillä on paljon mielenkiintoisia asiakkaita ja pitkät, upeat perinteet alalla. Pitkästä historiasta huolimatta talo on pysynyt hyvin ajan hermolla ja kehittyy jatkuvasti kulttuurin mukana, hän tiivistää.

Sosiaalisen median taituruutta SEKin viestintään tuo Ikealta taloon siirtynyt digitaalisen viestinnän asiantuntija Anne. Aiemmin hän vastasi huonekalujätin Suomen sosiaalisen median sisällöstä.

– Olin ollut pitkään töissä yhdellä ja samalla brändillä, joten toimistomaailman monipuolisuus ja uudet haasteet vetivät puoleensa, Anne kertoo.

Inspiraatiota pimeneviin syysiltoihin

Luovuus ei kukoista vakan alla vaan vaatii jatkuvaa panostusta omaan hyvinvointiin ja jaksamiseen. Iltojen pidentyessä on tärkeää muistaa ottaa aikaa itselleen. Miten susilauman uudet tulokkaat rentoutuvat ja mistä he saavat inspiraationsa?

– Taitan työmatkan nykyään oman auton sijasta metrolla, joten pystyn koko matkan kuuntelemaan äänikirjoja ja podcasteja – ne siis inspiroivat juuri nyt! Anne sanoo.

Pihlan vapaa-aika taittuu luonnossa – viime aikojen suosikkikohteena on Etelä-Suomen helmi, Hanko.

– Vietän paljon vapaa-aikaani Hangossa. Hanko ja Hangon luonto inspiroivat ympäri vuoden. Siellä on hyvä fiilistellä pimeitä syysiltoja, suosittelen!

Markuksen vapaa-aikaan luovuus nivoutuu yllättävän harrastuksen myötä.

– Vapaa-ajalla kiehtoo oman oluen valmistus. Olutreseptin suunnittelu on yhtä lailla haastavaa luovaa työtä, jossa eri asioita yhdistelemällä saadaan aikaan yllättäviä lopputuloksia – maistuvaa olutta tai 20 litraa juomakelvotonta mallasvettä.

Saattaisit pitää myös näistä