Video sizzlaa edelleen ja lujaa. Pohjoismaiden suurin YouTube-tapahtuma Tubecon tuo yhteen tänäkin vuonna valtavan joukon tubettajia ja tubenmielisiä. Viikonlopun mittainen tubefestari pärähtää käyntiin huomenna alan ammattilaisille suunnatulla Industry Daylla. Mutta mitä ja miten siitä voisi saada eniten irti? SEKin Tubecon-tiimiläiset vastaavat!

 

SEKin videomastah Peter Hortling, miksi kenenkään kannattaisi käyttää kokonainen työpäivä tähän humppaan?

Video on kaikkialla. Ala kehittyy hurjaa vauhtia ja meidän alan ammattilaisten on pysyttävä kehityksen terävimmässä kärjessä. Tubeconissa saa aitiopaikan alan murrokseen ja siihen, mistä huomenna puhutaan. Simple as that.

Eli ideoita ja inspistä tiedossa! Mihin kysymykseen haluaisit vastauksen Tubeconista?

Nyt kun tubesisältö on ollut brändien tiedossa ja teossa jo muutaman vuoden, haluaisin kuulla ja nähdä, miten brändien tubetekeminen sekä suhtautuminen siihen ovat muuttuneet tänä aikana.  Myös MEC Globalin puheenvuoro maailmanlaajuisena mediatalona kiinnostaa. Onkohan heillä jotain isoa tulossa?

SEKin junnustrategi Axel Röhr, mihin kiinnität haukankatseesi Tubeconissa?

Aion haastaa itseäni pohtimaan, mitkä toimintamallit sopivat parhaiten omille asiakkailleni – jopa niille, jotka toimivat B2B-bisneksessä. Erityisesti kiinnostelee kaksi juttua. Yksi: vaikka Youtube on varsin demokraattinen kanava, haluaisin tietää sen, miten hitit ja hutit muodostuvat – ketkä siis ovat tubettamisen portinvartijoita? Ja kaksi: Mikä on tubettamisen ja luovuuden suhde? Mihin kaikkeen luovuus ylettyy tässä skenessä? Ja miten halvimmalla kameralla ja perusohjelmistoilla varustautunut nuori nousee maamme mediakentän kiinnostavimpien nimien joukkoon?

SEKin luova suunnittelija Jesse Pitkänen, kerro Industry Dayn ykköstärpit.

Kristen Taylor Saucy Magazinesta puhuu yhteisön rakentamisesta huumorin keinon. On mielenkiintoista kuulla mitä oppeja sieltä voidaan nostaa myös brändien omien kanavien kasvattamiseen. Eli: miten brändit voivat olla oikealla tavalla viihdyttäviä ja kasvattaa näin omaa kuulijakuntaansa? Paikallista näkökulmaa tubemaailmaan antaa Töttöröön toimari Joona Haatainen, joka valottaa YouTuben sisällöistä ja vaikuttamisesta tehdyn tutkimuksen tuloksia. Kiinnostavaa on esimerkiksi se, miten kuluttajat näkevät vaikuttajien ja brändien yhteistyön ja minkälaisia vaikutusmahdollisuuksia tubettaja-yhteistyöllä on verrattuna perinteisiin medioihin.

Yksi vielä, Jesse!

Tänä vuonna Tubeconissa on framilla vanhemman sukupolven tubettaminen. On kiinnostavaa kuulla, miten aikuistubettaminen Suomessa kasvaa ja millaisia näkymiä sille on tulevaisuudessa.

 

Tubeconissa tavataan –vielä ehtii mukaan!