Markkinoinnin ja viestinnän luova talo SEK vahvistaa voimalla luovaa joukkoaan ja asiakkuusjohtoaan. Tuoreet rekrytoinnit tuovat taloon uuden ajan monialaista luovaa osaamista. 

Senior-tason luovana suunnittelijana on aloittanut Adele Enersen, joka siirtyy SEKin riveihin Sherpasta. Markkinointitoimisto Taivaan luovana johtajana toiminut ja kansainvälisenä lastenkirjailijana ja kuvittajana tunnettu monilahjakkuus tuo SEKiin laaja-alaista osaamista markkinointiviestinnän suunnittelusta ja konseptoinnista. Pohjois-Amerikassa uraa luonut Enersen tietää, mitä globaaleille markkinoille meneminen ja siellä pärjääminen brändeiltä vaatii.

– Markkinointi ei ole päälle maalaamista. Menestyksekkään markkinoinnin ytimessä on strateginen ymmärrys asiakkaan liiketoiminnasta ja brändin ytimestä. Parhaassa tapauksessa yhteistyö asiakkaan ja toimiston välillä on tiivistä, ja suunnittelijat tuovat lisäarvoa myös asiakkaan tuotekehitykseen, Enersen sanoo.

Luovaksi suunnittelijaksi on nimitetty Anna Holopainen, joka on työskennellyt Taivaassa ja tehnyt aiemmin pitkän uran kotimaisen Luhta-vaatebrändin markkinointiviestinnän suunnittelijana. Visuaalisen sekä kokonaisvaltaisen konseptisuunnittelun taitava Holopainen tuo SEKiin asiakkaan näkökulmaa kansainvälisesti menestyvän kotimaisen brändin markkinointiviestinnästä. Taivaassa hän työskenteli monien tunnettujen brändien, kuten DNA, Hartwall ja Unilever, parissa.

Luovien joukkoa täydentää Santeri Kekkonen, joka siirtyy SEKille N2:lta AD:n tehtävistä. Kekkosella on kokemusta niin kansallisten kuin kansainvälisten brändien mainonnan toteutuksesta, ja hän on aiemmin tehnyt töitä muun muassa Audin, Helenin ja Linnanmäen mainonnan parissa.

SEKiin kolmikkoa vetivät yhtiön arvot ja monipuoliset asiakkuudet.

– SEK on talo, jossa eletään aidosti arvojen mukaan. Tasa-arvoisuus, monialainen tiimiyhteistyö ja merkityslähtöinen markkinointi ovat asioita, joihin itsekin uskomme. Samaistuttavat arvot yhdistettynä mahdollisuuteen tehdä töitä Suomen ikonisimpien brändien kanssa on yhdistelmä, jolle on mahdoton sanoa ei, Enersen, Holopainen ja Kekkonen kertovat.

SEKin nuorten luovien joukkoa vahvistavat myös AD-harjoittelijana aloittanut Alexsandra Piela sekä Copy-harjoittelijana aloittanut Waltteri Nironen.

 

Vahvistuksia myös asiakkuusjohtoon

Myös SEKin asiakkuus- ja projektijohto on saanut vahvistusta. SEKin B2B-puolen asiakasryhmän vetäjäksi on nimitetty mediatoimisto Dagmarilla asiakkuusjohtajana toiminut Sanna Kaartinaho. Kaartinaho tuo SEKiin vahvaa kokemusta strategisesta markkinoinnista ja dataan pohjautuvasta suunnittelusta, ja liittyy myös SEKin johtoryhmään.

– SEKin vahvuus kumpuaa vahvasta historiasta ja ennakkoluulottomasta ja modernista kokeilukulttuurista. Toimintamme keskiössä on datan ja luovuuden yhdistäminen, johon myös itse tunnen suurta paloa. Käynnissä on huippumielenkiintoisia projekteja!, Kaartinaho iloitsee.

Projektipäällikkönä puolestaan aloitti syyskuussa Eveliina Alamäki, joka siirtyy SEKille Zeelandilta.

SEKin toimitusjohtaja Jaakko Rantalan mukaan tuoreet rekrytoinnit edustavat juuri sellaista monialaista osaamista, jota markkinoilla tällä hetkellä kaivataan.

– Kova kilpailu vaatii kovia tekijöitä. Toimintamme vahvuuksia ovat strateginen näkemys ja luovuus, minkä vuoksi haluamme riveihimme mahdollisimman monipuolista osaamista. Parhaat luovat ideat ja toteutukset eivät synny samasta muotista, Rantala sanoo.