1. Älä kirjoita klikkiotsikoita
  2. Älä ole ironinen
  3. Mene suoraan asiaan
  4. Älä käytä feikkiuutisia lähteinä
  5. Viimeistele aina, mitä aloit

Joskus, kun alan kirjoittaa tekstitiedostoa, painan päivämäärään vahingossa nollan sijaan yhdeksää. Mietin aina tuolloin, miltä mahtaisi näyttää mainosteksti vuonna 2917. Veikkaukseni on, että jotakuinkin tältä:

Maista herkullinen uutuus!

Sille on syynsä: homma toimii. Se on hieman sama juttu kuin se, että pop-musiikki kulkee 4/4 –tahtilajissa ja useimmiten duurissa. Sinne voi nokkeluutta korostaakseen tiputtaa jonkun mollikäännöksen, mutta useimmiten se kuulostaa turhan itsetietoiselta.

Tässäpä vielä yksi vinkki: pidä homma lyhyenä, herätä huomiota (vaikka hieman provosoiden) ja pyri sisällyttämään mukaan call-to-action. Joten: kiitos, turvat kiinni ja hommiin siitä!

 

Ville Verkkapuro on laulava Creative, joka muistaa aina virittää kitaran, mutta ei koskaan soita nuoteista.


Ville Verkkapuro

Creative