- Älä kirjoita klikkiotsikoita
- Älä ole ironinen
- Mene suoraan asiaan
- Älä käytä feikkiuutisia lähteinä
- Viimeistele aina, mitä aloit
Joskus, kun alan kirjoittaa tekstitiedostoa, painan päivämäärään vahingossa nollan sijaan yhdeksää. Mietin aina tuolloin, miltä mahtaisi näyttää mainosteksti vuonna 2917. Veikkaukseni on, että jotakuinkin tältä:
Maista herkullinen uutuus!
Sille on syynsä: homma toimii. Se on hieman sama juttu kuin se, että pop-musiikki kulkee 4/4 –tahtilajissa ja useimmiten duurissa. Sinne voi nokkeluutta korostaakseen tiputtaa jonkun mollikäännöksen, mutta useimmiten se kuulostaa turhan itsetietoiselta.
Tässäpä vielä yksi vinkki: pidä homma lyhyenä, herätä huomiota (vaikka hieman provosoiden) ja pyri sisällyttämään mukaan call-to-action. Joten: kiitos, turvat kiinni ja hommiin siitä!
Ville Verkkapuro on laulava Creative, joka muistaa aina virittää kitaran, mutta ei koskaan soita nuoteista.

Ville Verkkapuro
Creative