Fazer Sirkkaleipä pokkasi perjantaina 22.6. Cannes Lions -kilpailun prossisen leijonan Sustainable Development Goals -sarjassa. Tunnustus on merkittävä maailmankin mittakaavassa: Alan suurimpaan vuosittaiseen mainonnan ja markkinointiviestinnän mittelöön lähetettiin tänä vuonna eri kategorioihin yli 32 000 hakemusta.

Fazer Sirkkaleipä on maailman ensimmäinen ruokakaupassa myytävä sirkkajauhoa sisältävä leipä. Ensimmäinen Sirkkaleipä leivottiin Suomessa marraskuussa 2017. Teko sai nyt tunnustusta luovuudesta ja kestävästä kehityksestä, kun se palkittiin pronssisella leijonalla Cannes Lions -kilpailun Sustainable Development Goals -sarjan kategoriassa Responsible Consumption and Production. Sirkkaleipä ylsi shortlistalle myös PR-sarjan Food & Drink -kategoriassa.

 

Suomi johti ruokavallankumousta

Tulevaisuudessa hyönteiset ovat merkittävä elintarvikkeiden raaka-aine myös läntisessä maailmassa. Fazer halusi olla eturintamassa tarjoamassa suomalaisille kuluttajille mahdollisuutta tutustua hyönteisruokaan helposti, herkullisessa, käsin leivotussa artesaanileivässä.  

– Halusimme johtaa ruokavallankumousta. Sirkkaleipä-lanseerauksen tavoitteena oli rakentaa Fazerin mainetta innovatiivisena, ketteränä ja vastuullisena ruokatalona. Onnistuminen vaati koko tiimiltä kovaa venymistä, intohimoista tekemisen meininkiä, osaamista sekä tasapainoilua ja taistelua aikaa vastaan. Tulokset ylittivät kaikki odotukset. Tämä oli varmasti monelle uran huippuhetkiä ja nautimme kokemuksesta täydellä sydämellä, Fazer-konsernin viestintäpäällikkö Taina Lampela-Helin kertoo.

Iso kiitos tästä saavutuksesta kuuluu myös seuraaville henkilöille: Eivor Biese, Aleksi Erma, Peter Hortling, Markus Hyvärinen, Ritva Isteri, Jari Kinnunen, Reija Lång, Meli Martin, Mikko Martikainen, Essi Orama, Jan Paasonen, Anssi Perttala, Tanja Valo ja Niina Yli-Karjala.