Paulig – Special Blend

KUN KAHVIMAKU PUTSASI PÖYTÄÄ KILPAILIJOILLA

Mitä?

Suurin osa kahvista myydään Suomessa alennuksella – tämä tekee laatu- ja erikoiskahvin arvon kasvattamisesta haastavaa. Samaan aikaan pienten paahtimoiden nousu ja ruotsalaisten, eksoottisten kahvivalikoimien tulo ovat tehneet kilpailusta entistä kovempaa.

Haaste

Kuinka saamme Pauligin Special Blend -erikoiskahvin erottautumaan kauppojen hyllyissä hinnasta tinkimättä?

Insight

Special Blendin ainutlaatuisuus perustuu sen niukkuuteen ja harvinaisuuteen – tämän tulee näkyä myös kahvibrandin edustamassa muotoilussa.

Ratkaisu

Pakkaus on yhtä lailla media kuin ostettu mainospaikka – ja jopa ilmainen sellainen. Päätimme tehdä pakkauksesta Special Blendin päämedian.

Loimme ikonisen Presidentti Special Blend 2015 -pakkauksen, joka erottuu hyllystä, vetää laatutietoisia edelläkävijöitä puoleensa ja luo merkityksen koko lanseeraukselle. Rajoitettu erä esiteltiin sosiaalisessa mediassa, ulkomainonnassa, TV:ssä, kahviloissa sekä tapahtumissa, kuten Helsinki Coffee Festivaaleilla.

Tulokset

Vain kolmessa kuukaudessa Special Blendiä myytiin historiallisen suuri määrä – täyteen hintaan. Parhaimmillaan tämän yhden tuotteen myynti vastasi yli puolta eri kilpailijoiden koko valikoiman myynneistä.

 

EFFIE AWARDS
Finalisti, Bisneshaastesarjat, 2015

VUODEN HUIPUT
Finalisti, Graafinen suunnittelu, 2015