POISTA MYKISTYS

Finnair + Finavia

Match made in HEL

Mitä?

Finnairin reittiverkosto ja Helsinki-Vantaan lentoaseman sijainti maailman katolla muodostavat solmukohdan idän ja lännen välisessä matkailussa. Joka päivä tuhannet ihmiset kulkevat Helsingin kautta matkustaessaan mantereelta toiselle.

Haaste

Maailman mittakaavassa vain harva tietää, missä Suomi sijaitsee ja vielä harvempi tietää, että nopein lentoreitti idän ja lännen välillä kulkee Helsingin kautta. Asetelma tekee Finnairista ja Helsingin lentoasemasta haastajabrandeja, joilla ei ole varaa lähteä kilpailuun suurten kansainvälisten kilpailijoiden mediabudjetteja vastaan.

Insight

Parhaimmillaan brandit ovat aito osa populaarikulttuuria ja ajan ilmiöitä. Skeittaaminen lentoasemalla on jokaisen lautailijan unelma, joka on nähty vain Tony Hawk’s Undergroundissa – me teimme pelimaailmasta totta ja päästimme idän ja lännen kovimmat skeittarit lautoineen Helsinki-Vantaalle.

Ratkaisu

Skeittaus ulottuu laajalle populaarikulttuurin muihin alalajeihin. Brandien mahdollistamana, lautailijoiden ehdoilla toteutettu kampanja johti hardcore-uskottavuuteen maailmanlaajuisessa skeittariyhteisössä, jonka kautta sisältömme levisi lifestyle- ja massamedioihin. Ostetun mainonnan sijaan keskityimme seuraamaan ja reagoimaan kampanjan leviämiseen ansaitussa ja sosiaalisissa medioissa.

Tulokset

Match Made in HEL levisi viraalisti 118 maahan. Kampanjan ansaitun median arvo ylitti 2,8 miljoonaa euroa. Kampanjan kaikesta näkyvyydestä 75 % tuli ansaitusta mediasta. Sisältömme medioissa generoi yli 110 miljoonaa näyttöä. Jaot sosiaalisessa mediassa tavoittivat 46 miljoonaa ihmistä. Kampanjan aikana uusien vierailuiden osuus Finnairin verkkosivujen kaikista vierailuista kasvoi 39 prosenttiin.


The New York Times
Mashable
The Daily Mail
Der Spiegel
Highsnobiety
Vice
Transworld Skateboarding

 

CRESTA AWARDS
Finalist, Ambient Media & Branded
Entertainment, 2015

VUODEN HUIPUT – Kultahuippu,
Digitaalinen markkinointiviestintä +
Hopeahuippu, Integroitu markkinointiviestintä, 2015

GRAND ONE – Kunniamaininta
Paras sosiaalisen median kampanja & Creating social media 2015 engagement

VOITTO FILM AWARDS – Voitto-palkinto
Internet-sarja, 2014

GREY Global Creative Council
Global TOP10 Case 2015