POISTA MYKISTYS

Iittala & Issey Miyake

MUOTOILUA MAAILMAN HUIPULTA

Mitä?

Tammikuussa 2016 Iittala halusi parantaa kansainvälistä tunnettuuttaan ja löysi ajattomalle muotoilufilosofialleen täydellisen vastineen Issey Miyaken taidokkaasta suunnittelusta ja ainutlaatuisista teknisistä toteutuksista, joita aiemmin oli nähty vain catwalkeilla. Tästä sai alkunsa ”Iittala X Issey Miyake” – ainutlaatuinen kokoelma, joka yhdistää suomalaisen ja japanilaisen muotoilun sekä kaksi kivenkovaa muotoilun maestroa vastakkaisilta puolilta maapalloa.

Haaste

Kuinka teemme ainutlaatuisesta yhteistyöstä kuuluisan pienellä mediabudjetilla ja vahvistamme Iittalan asemaa mielenkiintoisena premium-muotoilun brandina?

Insight

Hardcore-uskottavuus johtaa mainstream-haluttavuuteen. Mainonnan sijaan päätimme keskittää toimenpiteemme niille alan vaikuttajille, jotka veisivät viestiämme uskottavasti eteenpäin omissa kanavissaan.

Ratkaisu

Parhaimmillaan brandit ovat relevantti osa populaarikulttuuria. Muodin globaaleista ajankohtaisista ilmiöistä tunnistimme mallistollemme omistettavan ”oman elämän tasapainottamisen” trendin. Syntyi konsepti #pauseforharmony, joka kiteytti kokoelman hengen ja teki kampanjan viestistä henkilökohtaisemman.

#pauseforharmony ei jäänyt vain kampanjalupaukseksi, siitä tuli toimintaa ohjaava mentaliteetti, joka ei jättänyt vastaanottajaa pohtimaan ainoastaan malliston kauneutta ja toiminnallisuutta vaan vei ajatukset oman elämän ja hyvinvoinnin tarkasteluun.

Konsepti puhutteli design-vaikuttajia – heidän kauttaan #pauseforharmony levisi ympäri maailman ja kasvatti Iittalan tunnettuutta uskottavana design-brandina.