POISTA MYKISTYS

IF

NASTALLA HAASTEELLA KERRALLA KIINNOSTAVAKSI

Mitä?

Vakuutusyhtiöiden viestintää ei ole perinteisesti koettu kiinnostavaksi. If haluaa erottautua arjen turvallisuuden puolestapuhujana ja edelläkävijänä, joka tarjoaa asiakkailleen täysin uudenlaista, innostavaa ja aidosti hyödyllistä turvallisuutta edistävää sisältöä.

Haaste

Kuinka osallistamme ja aktivoimme kuluttajia viettämään brandin ja turvallisuusaiheisen sisällön parissa entistä enemmän aikaa?

Insight

Kesärenkaiden osuus ensimmäisten liukkaiden kelien liikenneonnettomuuksissa on merkittävä. Renkaiden vaihto koskee jokaista autoilijaa, ja suomalaisessa keskustelussa rengastyyppirinnastus on vuodesta toiseen voimakkaita mielipiteitä herättävä ja paljon palstatilaa saava aihe. Asiakkaita päätettiin lähestyä talvirenkaiden vaihtoon liittyvällä haasteella.

Ratkaisu

If ryhtyi tuottamaan kuluttajia aktivoivaa, henkilökohtaisempaa ja ihmisläheisempää sisältöä sekä kertomaan turvallisuudesta jatkuvana, suurempana kokonaisuutena. If haastoi suomalaiset seuraamaan säätiedotuksia ja vaihtamaan renkaansa ajoissa – näin syntyi Nasta haaste.
Nasta haaste -sivusto tarjosi ajankohtaista sisältöä, vinkkejä ja ohjeita turvalliseen autoiluun ja vahinkojen ennakoimiseen. Sivustolla hyödynnettiin innovatiivisella tavalla Ifin keräämää ainutlaatuista dataa. Uutta kommunikointitapaa tukemaan luotiin myös uudenlainen kerronnan tyyli – videokonsepti, jossa talviautoiluun liittyvät, perinteisesti tylsäksi koetut turvallisuusfaktat kerrotaan kiinnostavalla tavalla ja pilke silmäkulmassa.

Tulokset

Nasta haaste ylitti kirkkaasti kaikki sille asetetut tavoitteet. Mielikuvatutkimuksen mukaan Nasta haastetta pidettiin aivan uudenlaisena tapana vakuutusyhtiöiden viestinnässä.
Talvikaudella 2015–2016: Lähes 100 000 jätettyä yhteystietoa. Yli nelinkertaistunut sivustovierailujen määrä: 183 000. Brandin parissa vietettiin 7 300 tuntia. Lähes 70 000 YouTube-katselukertaa.

 

GRAND ONE
Shortlista -finalisti
Paras digitaalinen sisältömarkkinointi, 2016