Finnair

KANSALLISEN IKONIN UUSI IDENTITEETTI

Mitä?

Maailma ja kansallisen lentoyhtiömme Finnairin yhä kansainvälistyvä matkustajakunta tarpeineen muuttuvat samaan tahtiin. Vuonna 2010 Finnair vastasi haasteeseen ja linjasi uuden visionsa, jonka tavoitteena oli huomioida entistä paremmin matkustajien odotukset ja lisätä kiinnostavuutta suomalaisen asiakaskunnan ohella Aasian ja Keski-Euroopan markkinoilla.  

Haaste

Kuinka kehittää Finnair-brandin identiteettiä niin, että se erottuisi kansainvälisistä kilpailijoistaan haluttavana vaihtoehtona?

Insight

Me olemme kasvaneet pohjoisen tuulissa, maailman katolla. Ainutlaatuinen sijaintimme ja pohjoinen luonto tekevät meistä ainutlaatuisen.

Ratkaisu

Finnairin vahva design-perimä sai uuden inspiraation pohjoisen luonnosta ja sen ominaispiirteistä – tämän ympärille rakennettiin niin uusi palvelukonsepti kuin visuaalinen identiteetti. Visuaalisen ilmeen kokonaisuudistus näkyy logon päivityksestä aina kaluston ja matkustamotilojen ilmeeseen, henkilöstön univormuihin ja palvelutiloihin.